neděle 26. února 2017

Miluji knihy aneb #laskakeknize

Před pár dny jsem objevila na FB stránkách ČBDB.cz výzvu, které mě velice zaujla a rozhodla jsem se, že se do ní zapojím. Jedná se o sdílení své vášně ke čtení a knihám pod #laskakeknize. A já jsem se rozhodla, že to pojmu jako příležitost zveřejnit krátký článek na téma: Co pro mě znamnejí knihy?  Snad se bude líbit.

Do světa čtení a knih jsem vplula, když mi bylo asi 13 a od té doby jsem obrovksým milovníkem kniha a příběhu. Neumím si představit, že bych nečetla. Knihy pro mě znamenají opravdu hodně. Je jen málo chvil, kdy mě můžete potkat bez knihy. Tahám je s sebou opravdu všude. Na každou příležitost. A vždycky si najdu čas na chvilku pro sebe a knihu.



Miluji dny, kdy nemusím nic dělat a prostě jen relaxuji. Takový ideální relaxační den vypadá tak, že si uvařím čaj anebo kafe a zalezu si do postele. Z knihovny vytáhnu svou nejoblíbenější knihu anebo něco co právě čtu a na pár hodin odpluji do světa příběhu. Také zbožnuji, když si najdu chvíli a zajdu si do kavárny a čtu si tady. Kavárna a knihy k sobě prostě neodmyslitelně patří. A je to skvělý pocit, k úžasné knize popíjet výborné capuccino.


Knihy pro mě představují takový malý únik z reálného světa. Ne, že bych se chtěla schovávat před věcmi, které musím řešit. Ale někdy prostě neuškodí na chvíli utéct do světa, kde podobné problémy řeší někdo jiný. Do světa, kde je všechno téměř ideální a téměř vždycky to dopadne dobře. Nebo do světa, kde je všechno možné. Kde kolem vás létají draci a lidé se mění v kočky, když je zrovna chuť na nějaké to fantasy.


Zbožnuji chvíle, když si čtu. Doslova prožívám to, co se právě v knize odehrává. V hlavě vidím, všechny scény a představuji si, jaké to pro hlavního hrdinu asi muselo být. Přemýšlím nad tím, jak bych danou situaci řešila já. Prostě je krásné prožívat příběhy, které jsou v nich schované. Každý je svým způsobem jedinečný. A já se neskutečně těším na to, až objevím další jedinečné příběhy.




Na závěr bych jsem se s vámi chtěla podělit o to, že bez knih nemohu žít ani tady v Anglii. A i když fakt nevím, jak to povezu zpátky, tak jsem si založila zatím (naštěstí) malou knihovničku tady a koupila si několik knih ve zdejších charity shopech a antikvariátech.


Zajímalo by mě co knihy znamenají pro vás? Co je důvodem, že jste se dali na čtění? Určitě mi napište dolů do komentářů, těším se až si vaše názory přečtu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky